Socialrun haalt in stromende regen ruim 80.000 euro op

In totaal 31 teams deden afgelopen weekend mee aan de Social Run: een non-stop estafetteloop van 555 kilometer in ongeveer 48 uur rondom het IJsselmeer. Het doel van de Socialrun is bespreekbaarheid en begrip stimuleren rondom psychische aandoeningen.

Dit jaar leggen maar liefst 35 teams de route af van 555 kilometer in slechts 48 uur. De ruim 1000 deelnemers aan de run vragen van 21 tot 23 september aandacht en begrip voor en bespreekbaarheid van psychische problemen onder het motto #meedoeniswinnen. “Niets kan omschrijven wat de Socialrun met je doet, je moet dat ervaren”, aldus een van de deelnemers op de site van het evenement.

De deelnemende teams laten zo veel mogelijk van de door hen gelopen kilometers sponsoren. Het opgehaalde sponsorbedrag komt volledig ten goede aan kleinschalige projecten die openheid stimuleren en zo vooroordelen over mensen met psychische aandoeningen verminderen.

Ondanks het regenachtige weer is de organisatie, op grond van alle Twitter- en Facebookberichten tevreden. In tootaal werd ruim € 80.000,- aan sponsorgelden opgehaald.

Meer informatie op https://www.socialrun.nl/ (https://www.socialrun.nl/)

 

Vind je dit interessant? Misschien is een abonnement op het gratis maandelijkse e-magazine dan iets voor jou! Abonneren kan direct via het inschrijffomulier (http://www.ggztotaal.nl/pg-29166-7-89775/pagina/abonneren.html), of kijk eerst naar de artikelen in de vorige magazines (http://www.ggztotaal.nl/pg-29166-7-89779/pagina/e-magazine.html)

 

socialrun socialrun